ریمپ چیست بخش پنجم
نوشته شده توسط : nima

کم کردن مصرف سوخت با ریمپ اما چطوری؟

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ، گرانی و سهمیه بندی بنزین می توان با راهکارهایی ساده و اساسی مصرف سوخت خودرو را کمتر کرد.

شاید این روز ها با یک جستسجو ساده در اینترنت برای کاهش مصرف سوخت خودرو به مواردی مانند: تنظیم باد تایر ، تنظیم موتور ، تمیز بودن فیلتر هوا ، استفاده مناسب از کولر و …. بربخورید.

مواردی که در بالا گفته همگی تاثیر به سزایی در مصرف سوخت خودرو دارند و در طولانی مدت با رعایت این مسائل می توانید کاهش مصرف سوخت را تجربه کنید. اما تا به حال برایتان سوال نشده که چرا خودروهای جدید با توجه به اینکه استانداردهای جدید رو پاس میکنند ولی همچنان مصرف سوخت بالایی دارند؟

به طور مثال خودرو اچ سی کراس که از پشرانه tu5 بهره میبرد و ایسیو این خودرو یورو۵ هست مصرف سوختی نزدیک به ۱۱ لیتر درشهر دارد یا خودرو برلیانس h220 و h330با گیربکس اتوماتیک با کولر روشن گاهی اوقات تا ۱۲ لیتر در شهر مصرف بنزین دارد. حالا بماند دوستانی که جک اس ۵ دارند گاها تا ۱۸ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارند.

یک مورد جذاب !!! اگر از شما ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۴ به بالا دارید متوجه شدید که مصرف سوخت این ماشین نسبت به ۲۰۶ های مدل پایین فرانسوی مدل زیر ۹۰ بسیار بیشتر است با این که خودرو های جدید همه یورو ۴ هستند اما قدیمی ها یورو ۲ !!!!

این مورد در مورد دوستانی که به دنبال کاهش مصرف سوخت ۴۰۵ هم هستند صدق میکند.

جواب سوالات بالا خیلی سادست .. (مصرف کمتر به معنای الایندگی کمتر نیست )

باید دانست پایین آمدن مصرف سوخت خودرو با کم کردن سوخت موجب بالا رفتن آلایندگی و داغ شدن بیش از موتور میشود.

چرا ؟؟؟

چون وقتی نسبت سوخت به هوا به حالت رقیق وارد موتور میشه دمای احتراق بالا رفته و باعث تولید گاز nox در دود خروجی اگزوز میشود

ما در شرکت دکتر ریمپ با ریمپ ایسیو و به روز رسانی ایسیو خودرو شما میتوانیم عملکرد خودرو را با بنزین موجود در جایگاه ایران که معمولا یورو ۲ هستند و اکتان پایینی دارند سازگار کنیم و همین سازگاری باعث میشه مصرف سوخت خودرو شما به صورت تضمینی تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کنه و همچنین مشکلاتی مانند تاخیر پدال گاز و عدم کشش و شتاب خودرو نیز مرتفع شود.

به همین دلیل هست که در خودروهای جدید مانند اچ سی کراس ، برلیانس یا آریو z300 مصرف سوخت بالایی دارند ، یعنی اینکه کمپانی بوش که وظیفه کالیراسیون ایسیو این خودرو ها رو بر عهده داشتند میتوانستند مصرف سوخت کمتری برای این خودرو ها در نظر بگیرند و به لحاظ علمی و عملی نیز امکان پذیر نیز هست اما با کم کردن نسبت سوخت به هوا باعث میشد که تواید گاز اکسید ازت nox در خروجی خودرو بوجود بیاید. اکسید ازت گاز بسیار سمی و خودرنده استه که به شدت برای انسان مضر است به همین دلیل کمپانی های خودرو ساز برای جلوگیر از بوجود امدن این آلاینده در بعضی از نقاط کاری خودرو سوخت بیشتری به موتور میرسانند و به اصطلاح سوخت rich شده و با غنی شدن سوخت و کاهش دمای آحتراق تولید اکسید ازت کاهش می یباد.

راه حل اساسی کاهش مصرف سوخت چیست؟

ما در شرکت دکتر ریمپ به عنوان بهترین مرکز ریمپ خودرو و ایسیو در ایران با بازنویسی مجدد برنامه کامپیوتر خودرو ( ریمپ ایسیو) میتوانیم مصرف سوخت خودرو شما رو به صورت تضمینی تا ۱۰ در صد کاهش دهیم. کمپانی های خودرو ساز به علت اینکه خودرو یی را که تولید می کنند باید به همه شرایط آب و هوایی و جغرافیایی سازگار باشد یا اینکه بر هرنوع بنزینی سازگاری داشته باشه و از همه مهمتر بتوانند استاندارد های سخت گیرانه محیط زیست رو پاس کنند ، مجبور به محدود سازی برنامه ایسیو و خودرو هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: